Faculdade de Ciências da Universidade do Porto

The Faculty of Sciences of the University of Porto is one of the oldest shools of the university created in 1911. For a long time, it has been associated to the exact and natural sciences such as Mathematics, Physics, Chemistry, Biology and Geology.

Bolsa de Investigação (M/F)—Geometria de Variedades Algébricas

Encontra-se aberto concurso para a atribuição de uma bolsa de investigação para Licenciado no âmbito do Projeto PTDC/MAT-GEO/2823/2014, Geometria de Variedades Algébricas. O trabalho será desenvolvido no Centro de Matemática da Universidade do Porto. A bolsa terá a duração de 6 meses, renovável, com início previsto a 1 de maio de 2018, ou data a acordar. O prazo de concurso é de 26/03/2018 a 09/04/2018. O edital pode ser consultado em:

Postdoctoral position in Algebraic Geometry at the University of Porto

Applications are invited for a postdoctoral position (BPD) within the project Geometry of Algebraic Varieties (PTDC/MAT-GEO/2823/2014) funded by the Fundação para a Ciência e a Tecnologia (Portugal).

Applicants must hold a Ph.D. in Mathematics or in a related field, preferably obtained less than 6 years ago and have research experience in one of the main research areas of the project: Algebraic Surfaces and Moduli spaces (especially of Higgs bundles).

Subscribe to RSS - Faculdade de Ciências da Universidade do Porto