Maria Helena Mena Matos's Annual Report

Year:

Brief description of the research activities:

Preparation of a paper concerning the classification of transition singularities for a generic profit in time averaged optimization. Design and implementation of outreach activities.

Papers accepted for publication in peer reviewed journals:

Maria Helena Mena Matos

Communications in national conferences:

Helena Mena Matos, Duas Geometrias e um Teorema, Geometrias'13- Encontro Nacional da APROGED, Porto, Portugal, Saturday, 6 April, 2013 to Sunday, 7 April, 2013

Talks / Seminars / Courses :

Student Mentoring:

Maria Teresa Carrapa Ribeiro de Carvalho, Evolutas, Involutas e Roulettes, 2013

Outreach activities:

1. Geometria Esférica, curso na Escola de Verão de Matemática (CMUP e FCUP) 1-6 de setembro de 2013.

2. À Descoberta dos Fractais, atividade integrada nas Oficinas de Verão da Universidade Ju ́nior da Universidade do Porto (conceção e coordenação) diariamente todo o mês de julho de 2013.

3. No Espaço com...Platão e Companhia, atividade integrada nas Oficinas de Verão da Universidade Júnior da Universidade do Porto (conceção e coordenação) diariamente todo o mês de julho de 2013.

4. Geometria Fractal - uma outra forma de ver o mundo, palestra na Escola Secundária Dr Joaquim Ferreira Alves, V.N.Gaia 6 de maio de 2013.

5. Geometria Fractal - uma outra forma de ver o mundo, palestra no Colégio Nossa Senhora da Esperança, Porto 8 de março de 2013.

6. Adivinha o Número, atividades para alunos do ensino básico integradas no FantasLíngua IV, Colégio Nossa Senhora da Bonança, V.N.Gaia 21 de fevereiro de 2013.

7. Variações sobre a Razão Áurea, Workshop na Escola Secundária Aurélia de Sousa, Porto 20 de fevereiro de 2013.

Error | CMUP

The website encountered an unexpected error. Please try again later.