News

The Centre for Mathematics of the University of Porto (CMUP) invites applications for three postdoctoral position in Mathematics.

Applicants must hold a Ph.D. in Mathematics or in a related field, relevant to the research interests of the Centre, completed at the time of application.

The positions are for 6 months and should start at the latest on July 1, 2018. The monthly salary is 1495 euros (tax free). There are no compulsory teaching duties associated with the position.

Encontra-se aberto concurso para a atribuição de uma bolsa de investigação para Licenciado no âmbito do Projeto PTDC/MAT-GEO/2823/2014, Geometria de Variedades Algébricas. O trabalho será desenvolvido no Centro de Matemática da Universidade do Porto. A bolsa terá a duração de 6 meses, renovável, com início previsto a 1 de maio de 2018, ou data a acordar. O prazo de concurso é de 26/03/2018 a 09/04/2018. O edital pode ser consultado em:

Applications are invited for a postdoctoral position (BPD) within the project Geometry of Algebraic Varieties (PTDC/MAT-GEO/2823/2014) funded by the Fundação para a Ciência e a Tecnologia (Portugal).

Applicants must hold a Ph.D. in Mathematics or in a related field, preferably obtained less than 6 years ago and have research experience in one of the main research areas of the project: Algebraic Surfaces and Moduli spaces (especially of Higgs bundles).

The Centre of Mathematics of the University of Porto (CMUP) celebrates it 75th anniversary on the 17th of February (Friday).
Details on the event can be found at http://cmup.fc.up.pt/cmup/75anos/